Dovolená v Krumlově 1.

Tak se letos konečně balíme a odjíždíme si odpočinout. Dovolená může začít…

Lidi se nám diví, proč jezdíme na dovolenou jen do vedlejšího města, ale kdo tu nestrávil nějaký čas, neví, o čem mluví.
Vždyť…Proč sem jezdí tolik cizinců?

Jedeme do našeho penzionku, jako už několikrát dříve.

Ivanka už nás vyhlíží. Jen co si odnesem věci do podkroví, už nás volá do altánku. Běžíme dolů a pořádně se vítáme. Přišli totiž (hned po nás) další hosté a Ivanka se jim musela věnovat. Pan domácí už chvíli griluje něco dobrého. Sedáme si za stůl a Ivanka nám nakládá na talíř. Nelze ji nikterak zastavit. Naše volání: „Dóst, stačí…“ jsou ignorovány. Bodře se na nás směje a Waldek co chvíli něco veselého pronese.

„Martina a Michal mě varovali, že moc nejíte,“ říká Ivanka, zatímco mi stříká hořčici na tácek. 😀

Bylo to výborné. Dlouho jsme poseděli a povídali…pak poděkovali za výbornou večeři a vyrazili do šeřícího se města.

Ivanka nám poradila příjemný okruh nočním městem.

Město i v tuhle hodinu (je po desáté večer) žije naplno. Turisté proudí sem a tam. Každou chvíli se kolem nás blýská…prochází parta Japonců. 🙂

Zámek je i v noci krásně vidět.

Jdeme se podívat blíž ke kamennému ochozu vysoko nad řekou. Naproti nám na druhém břehu – vlastně je to parkoviště – právě začíná velká orchestrální jazzová show.

Chvíli posloucháme a pak pokračujeme dál. Míjíme muzea (dobrý typ, kam během dovči zajít) a míříme na náměstí. Lidé nosí zmrzlinu, jakoby bylo pět odpoledne. Necháváme se zlákat a jdem si ji také koupit. Tedy já zmrzlinu a Kaaj jahodový koktejl. Ta citronová je fakt citronová. Mňam.

Je úžasné pozorovat z mostu proudící temnou vodu. Odráží se v ní světla malých restaurací podél. V té jedné zpívá (velmi dobře) nějaký zpěvák naživo jen s kytarou.

Je to fakt romantika. Další lidé se zastavují na mostě a opírají se o zábradlí kousek vedle nás. Ta noční atmosféra je prostě nádherná.

Zpátky se vracíme v pozdní hodině a Kaaj neustále opakuje: „To město má prostě genius loci.“

Potichu se štracháme po schodech do svého podkroví. Ještě jsme ani nestihli vybalit, ale nechám to na ráno. Rychlá sprcha a spát.